6.1.05

Systems Programming - Ödev 2

Bu ödevde Linux için device driver yazdık. yazdığımız device'ın hardware ile bir işlişkisi yok /dev/null gibi bi device. Bu ödevi son dakikada yaptım, o yüzden rapor falan uğraşamadım, ufacık bi README dosyası var ama zaten dosyaların ne işe yaradığını yazıyor orada da. Ama device çalışıyor, test ettim.
Ödevin tanımı.
Ödev dosyaları:
  • statistics.h - statistics device'ını yazarken kullanacağımız başlık dosyası.
  • main.c - statistics device'ın genel implemantasyonu(hele hele).
  • test.c - device çalışıyor mu test etmek için yaptığım yardımcı bi dosya.
  • yap - modülü derlemek için basit bi script.
  • stat_load - device ile ilgili ayarlamaları(modülün yüklenmesi, /dev/statistics'in yaratılması) yapan script.
  • README - burada yazanların yaklaşık aynısını içeren dosya.
Yanlız bu device driver 2.4.x sürüm kerneller için hazırlandı. yani 2.6.x'de derlemek, yüklemek için kasarsınız, ben de uğraşmadım zaten onun için.
Bi de aygıtın genel yapısına ilişkin şöyle bi resim var:

30 puanlık bonus kısmı tabi ki yapmadım.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Allah razı olsun ne diyim