4.6.05

Bilişim Etiği dönem ödevi

Bu dönem ödevinin konusu yazılımla gerçeklenen buluşlarla ilgili patentlerdir.
Bu ödev sayesinde Avrupa Birliğindeki yazılım patentleri üzerine, ve patent kavramına ilişkin oldukça fazla bilgiye sahip oldum. Hatta bayaa gaza geldim.
Bana göre de yazılım patentleri kötü şeyler. Çünkü, fikrin patentini alıyosunuz ve o fikri patent sahibinden başkası kullanamıyor.
Örneğin, online satış sitelerinde gördüğümüz "bunu alan bunu da aldı" yöntemi. Bu olayı ilk yapan Amazon. Patenti de Amazon'da. Başka bir şirketin bu yöntemi kullanmasına izin yok. (Türkiye'de kullanabilirsiniz çünkü Amerika ile bi patent anlaşmamız yok, şimdilik.)
Ben bilginin dünyaya ait olduğunu düşünenlerdenim, zaten o yüzden burada bilgimi paylaşma yoluna gidiyorum. Burada bilgi ile kastettiğim önemli, yazılımın satılması kabul edilebilir bir durum (korsan program kullanmayın demiyorum). Fakat parlak bir fikri başkasının da gerçeklemesini engellemek saçma. (akşamdan kalma olduğumdan gerekçelerini bugün yazamayacağım sanırım, kendinize iyi bakın.)

2 yorum:

zigatru dedi ki...

Çoook çoook teşekkür ederim..Niçin mi?
Valla senin bu ödev baya işime yarayacak! İngilizce proje ödevimin konusu "being a responsible computer user" ... Emeğine sağlık kardeş..
[yaptığım hiç etik değil biliyorum :)]

Adsız dedi ki...

Ödevin bağlantısı kırık. İndirilemiyor. Kontrol edersen iyi olur.